ប្រិយមិត្ត​ប្រហែល​ជា​ដឹង​ច្បាស់​ហើយ​ថា​ Facebook ល្បី​ប៉ុណ្ណា ហើយ​ក្នុង​ពេល​ដ៏​ខ្លី​ខាង​មុខ​នេះ​ចំនួន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ Facebook ប្រាកដ​ជា​កើន​ដល់ ១ ពាន់​លាន​នាក់​មិន​ខាន។ ចុះ​ប្រិយមិត្ត​មាន​ដែល​សាក​គិត​មើល​ទេ​ថា បើ Facebook ល្បី​ និង​ពេញ​និយម​ដល់​ថ្នាក់​នេះ​ តើ​នឹង​​មាន​អ្វី​អាច​មក​យក​ជ័យ​ជម្នះ​លើ​បណ្ដាញ​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម​មួយ​នេះ ​បាន?
មិន​បាច់​និយាយ​ពី Twitter ឬ Google+ នោះ​ទេ បណ្ដាញ​ទំនាក់ទំនង​សង្គម​ទាំង​ពីរ​នេះ​មិន​អាច​ទៅ​រួច​ជាមួយ​ Facebook បាន​ឡើយ។ ខាង​ក្រោម​នេះ​គឺ​ជា​ កត្តា​គំរាមកំហែង​ចំនួន ៤ ធំៗ​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ Facebook ចូល​និវត្តន៍​បាន៖
១ ការ​ហាមប្រាម​ពី​ប្រទេស​ផ្សេងៗ
ជាក់​ស្តែង​បច្ចុប្បន្ន​នេះ Facebook ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់​មិន​ឲ្យ​ប្រើ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ចិន ហើយ​ការ​បើក​ Facebook ក៏​ត្រូវ​បាន​រឹតត្បិត​ពី​សំណាក់​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ដែរ​​ដូចជា អ៊ីរ៉ង់ កូរ៉េ​ខាង​ជើង និង​ស៊ីរី​ជា​ដើម។ ការ​ធ្វើ​បែប​នេះ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​លូតលាស់​របស់ Facebook មាន​ល្បឿន​យឺត ហើយ​ក៏​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ងាក​មក​រក​ការ​ប្រើ​បណ្ដាញ​ទំនាក់ទំនង ​សង្គម​ក្នុង​ស្រុក​វិញ។ គោល​នយោបាយ​ផ្សេង​ៗ ពី​សំណាក់​ គណៈកម្មការ​ពាណិជ្ជកម្ម​សហព័ន្ធ​អាមេរិក និង​សហភាព​អឺរ៉ុប​ក៏​អាច​ពន្យឺត​ល្បឿន​លូតលាស់​របស់​ Facebook ផង​ដែរ។ ជា​ពិសេស​រយៈ​ពេល​កន្លង​មក​នេះ Facebook បាន​ព្យាយាម​គេច​ខ្លួន​ពី​ការ​ពិនិត្យ​លើ​ភាព​ជា​ឯកជន​ដែល​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ អង្គភាព​ទាំង​ពីរ​ខាង​លើ។ ដូច្នេះ​បើ​រដ្ឋាភិបាល​ដាក់​កម្រិត​នោះ Facebook ​​ ប្រាកដ​ជា​ជួប​រឿង​ធំ​មិន​ខាន។
២ វត្តមាន​របស់​ Zuckerberg ទី​ពីរ
Facebook ប្រហែល​ជា​មិន​ខ្វល់​ពី Twitter និង Google+ នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​អ្វី​ដែល​អាច​ជា​ការ​គំរាម​កំហែង​នោះ​គឺ​ Zuckerberg ទី​ពីរ​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ Facebook ក្លាយ​ជា Myspace។ ដូច្នេះ​ហើយ​បើ​មាន​ Zuckerberg ទី​ពីរ​ដែល​នាំ​យក​បច្ចេកវិទ្យា​កុំព្យូទ័រ​បំពាក់​លើ​ភ្នែក, Hologram ឬ​កម្មវិធី​អស្ចារ្យ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ Facebook ហួស​សម័យ​មិន​ខាន។
៣ ទូរស័ព្ទ​
កាល​ណា​ទូរស័ព្ទ​មាន​អេក្រង់​កាន់​តែ​តូច ក៏​ធ្វើ​ឲ្យ Facebook ទទួល​បាន​ប្រាក់​ចំណូល​ពី​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​បាន​តិច​ដែរ។ អាស្រ័យ​ហេតុ​នេះ​ហើយ ទើប​ Facebook ទិញ​យក Istagram ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​បណ្ដាញ​ទំនាក់ទំនង​របស់​ខ្លួន​អាច​រក​ប្រាក់​ចំណូល​បាន​ កាន់​តែ​ច្រើន​ពី​ទូរស័ព្ទ។ ប៉ុន្តែ​ការ​ដាក់​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់​តែ​ច្រើន​ ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​មាន​អារម្មណ៍​រញ៉េរញ៉ៃ ហើយ​ចុង​ក្រោយ​ប្រាកដ​ជា​លេង​ចង់​បើក Facebook ទៀត​មិន​ខាន។
៤ ការ​បាត់​បង់​ភាព​អស្ចារ្យ​របស់​ខ្លួន
បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ អ្នក​ណា​ៗ​ក៏​ថា Facebook អស្ចារ្យ​ដែរ តែ​ពេល​នេះ Facebook អស្ចារ្យ​ក៏​ដោយ​សារ​តែ Zuckerberg មាន​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត​ច្រើន​ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​រំជើបរំជួល​នៅ​ក្នុង​ពិភព​ យុវវ័យ។ ចុះ​ពេល Zuckerberg មាន​វ័យ​ចំណាស់ ដល់​អាយុ ៣០ ឆ្នាំ តើ​នឹង​មាន​អ្វី​កើត​ឡើង​ទៅ​លើ​ភាព​ឆើត​ឆាយ​របស់ Facebook ទៅ?
ចុះ​ប្រិយមិត្ត​វិញ គិត​ថា​មាន​អ្វី​ក្រៅ​ពី​ចំណុច​ខាង​លើ​ទាំង​បួន​ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ Facebook ដួល​បាន?
ប្រែ​សម្រួល៖ បូរិន(sabay)
ប្រភព​ និង​រូបភាព៖ Techcrunch